قفل هوشمند

پس از کمپین موفقیت‌آمیز ساعت‌های FES، سونی حالا تصمیم گرفته کمپین دیگری را در بحبوحه بحران مالی خود راه‌اندازی کند. پروژه جدید سونی، قفلی هوشمند به نام Qrio است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از گوشی‌های هوشمند در خانه را باز کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند رمز ورود به خانه را با دوستدانشان از طریق اپلیکیشن هایی مانند لاین و فیس‌بوک رد و بدل کنند.

کمپین قفل‌های هوشمند Qrio جزئی از طرح و نقشه‌های جدید سونی در راستای بازگرداندن نوآوری به این شرکت ژاپنی است. وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که رییس اجرایی سونی، کازوئو هیرای پشتیبانی از پروژه‌های نوآورانه را تحت برنامه Seed Acceleration بر عهده گرفته و رییس بخش موبایل این شرکت هیروکی توتوکی نیز سرپرستی این برنامه را در اختیار دارد.

سونی می‌خواهد تحت لوای این برنامه و با ایجاد اتمسفری مشابه با حال و هوای استارتاپ های سیلیکون ولی، کسب و کارهای جدیدی برای خود ایجاد کند.

قفل هوشمند
قفل هوشمند

کسانی که در مرحله نخست به پروژه Qrio کمک مالی کنند، می‌توانند یکی از آن‌ها را با قیمت ۹۵ دلار (۱۲۶ دلار برای قیمت خرده فروشی) دریافت کنند. سونی در گذشته این سیاست را با ساعت‌های FES نیز دنبال کرده بود و توانست ۱۲ برابر بیش از هدف اولیه، کمک مالی جمع آوری کند!

البته باید توجه داشت که اگرچه ایده ساعت‌های FES ساخته شده از کاغذ الکترونیکی نوآورانه بود، اما ایده قفل‌های هوشمند برای مدت‌هاست که در بازار وجود دارد و تاکنون محصولات بسیار متنوعی بر مبنای آن طراحی شده است. شاید تنها دلیل اقبال Qrio در بازار را بتوان قیمت بسیار پایین ۱۲۶ دلاری و همچنین نصب آسان آن دانست. آیا هزینه از برند “سونی” برای پروژه‌های کوچکی چون ساعت‌های ساخته شده از کاغذ الکترونیکی و قفل هوشمند می‌تواند زمینه‌ساز کسب و کارهای بزرگی برای این شرکت ژاپنی باشد؟ به نظر که تا این مرحله موفق بوده‌اند…

همچنین ببینید

آرتمن، افتخار صنعت ساختمان هوشمند ایران: کاندیدای دو جایزه جهانی KNX

با افتخار اعلام میدارد دپارتمان ساختمان هوشمند شرکت آرتمن، در سال ۲۰۱۸ موفق به نامزدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =