خانه / دسترسی و امنیت

دسترسی و امنیت

دوربین های امنیتی

سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته اند. نیاز مالکان به افزایش امنیت واحد های مختلف یک ساختمان و  اموال آنها باعث بوجود آمدن و ایجاد راهکارهای کنترل امنیت و تطابق آن با سیستم های هوشمند در سطح ساختمان شد. استفاده از دوربین ها در فضا های عمومی مانند پارکینگ ، لابی ، بوفه و راه پله ها از استاندارد های مورد نیاز امنیتی است.

بهترین گزینه برای ساختمان های  هوشمند استفاده ترکیبی از دوربینهای تحت شبکه و دوربین های آنالوگ است. این دوربین ها در مدل ها و با کاربرد های متنوعی وجود دارند که با توجه به نیازهای مشتری و بررسی های فنی، مدل های و نوع کاربرد آنها مشخص و در پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرند.

برخی امتیازات این دوربین ها را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :

  • تشخیص حرکت و سیستم هشدار دهنده
  • ضبط تصاویر کلیه دوربین ها در زمان تشخیص رخداد بصورت اتوماتیک
  • عملکرد زوم دیجیتال (بسته به نوع دوربین)
  • حالت دید در شب به صورت رنگی
  • حرکت در جهت افقی و عمودی
  • حسگر تشخیص انسان و حیوان(بسته به نوع دوربین)
  • امکان دسترسی به تصاویر  با  استفاده از اینترنت
  • امکان مشاهده تصاویر بر رویiPod/iPad/iPhone/Android

 کنترل دسترسی ها (Access Controls)

در بسیاری از موارد بخش هایی در ساختمان ها قرار دارند که اشخاص مشخصی باید در آن رفت و آمد داشته باشند. در این موارد همراه داشتن یک دسته کلید کار معقولی به نظر نمی رسد. در این طرح سیستم های کنترل دسترسی مبتنی بر  IP(IP Base Access Control) پیشنهاد می گردد.این دستگاه ها در مدل های مختلف وجود دارند و انواع روش های تشخیص هویت در آنها استفاده شده است. شناسایی از طریق بیومتریک ( چشم، اثر انگشت، DNA ) ، کارت های RFID ، کارتهای مغناطیسی و دستگاه رمز ورود از جمله تجهیزاتی هستند که بر اساس حساسیت مکان مورد نظر مورد استفاده قرار می­گیرند. این روش هم همانند روش های دیگر دارای سیستم گزارش گیری قدرتمندی است که به وسیله آن می توان لیستی از اشخاصی که به آن دسترسی پیدا کرده اند را تهیه نمود. در صورتی که فردی هیچ کدام از این دسترسی های امنیتی را نداشته باشد، باید با بخش مربوطه جهت ورود هماهنگ نماید.

یکی از ملزومات پیش بینی شده جهت ارائه این سرویس تخصیص یک کارت پرسنلی RFID به کلیه کارکنان بخش هایی می باشد که به راحتی می توان سطح دسترسی هر شخص را به بخش های مربوطه به این روش کنترل نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *